Meškanie vlaku je častokrát spôsobené nejakou poruchou alebo haváriou. No nech už je dôvod akýkoľvek, tak nikoho to meškanie nebaví.
Meškanie vlaku
„Za vzniknuté meškanie sa Vám ospravedlňujeme.“, asi tá najneobľúbenejšia veta každého, kto práve cestuje vlakom. V spolupráci so ZSSK som si tentokrát pripravil článok o tom, na čo všetko máš nárok ako cestujúci v prípade, že nastane táto neobľúbená situácia.
Ako je to s vnútroštátnym vlakom?
V prípade, že tvoj vnútroštátny vlak mešká 5 a viac minút, ide len po časti trasy alebo vôbec nejde, máš viacero možností:
- ak nechceš cestovať, tak môžeš v stanici vrátiť tvoj cestovný lístok a zaplatené cestovné, respektíve neprecestovanú časť, dostaneš späť bez storno poplatku
- ak chceš v ceste pokračovať, tak zo stanice ťa musí ZSSK prepraviť bez doplatku aj vlakom vyššieho druhu alebo vo vyššej vozňovej triede, v prípade, že ide o posledné možné spojenie na docestovanie do tvojej cieľovej stanice
- ak sa chceš z cesty vrátiť, tak zo stanice ťa najbližším vlakom musí ZSSK bezplatne prepraviť späť do nástupnej stanice a na tvoju žiadosť ti vrátia celé cestovné
- ak si nečakane, bez informácie o dĺžke meškania, uviazol na ceste a nemôžeš sa prepraviť do cieľa v ten istý deň, tak ZSSK ti poskytne pomoc s preukázanými výdavkami, sem patrí náhrada nákladov na informovanie osôb, ktoré ťa očakávali ako aj nákladov na hotelové ubytovanie do 20 €. ZSSK ti poskytne taktiež náhradu nákladov na použitie iného verejného dopravného prostriedku, prípadne taxislužby, ak už nie je verejná doprava k dispozícii, do 10 €. Celková suma náhrady však nemôže presiahnuť výšku zaplateného cestovného.
Ako je to s vlakom InterCity?
V prípade, že cestuješ ICčkom, tak máš nárok na vrátenie časti cestovného podľa nasledovných pravidiel:
- v prípade meškania vlaku od 60 do 119 minút máš nárok na vrátenie 25 % z ceny lístka a občerstvenie v cene 1 €
- v prípade meškania vlaku 120 minút a viac máš nárok na vrátenie 50 % z ceny lístka a občerstvenie v cene 2 €
- ak nemôžeš docestovať do cieľovej stanice, pretože stratíš posledný prípoj, ZSSK ti uhradí dopravu iným dopravným prostriedkom v cene do 10 € alebo náhradu za hotelové ubytovanie do 20 €
- ak by teplota na tvojom mieste na sedenie klesla pod 15 stupňov Celzia alebo stúpla nad 30 stupňov Celzia a ZSSK ti nedokáže zabezpečiť iné miesto na sedenie, máš nárok na vrátenie 25 % z ceny lístka
- ak by nebol zaradený vozeň s tvojím miestom a ZSSK ti nezabezpečí náhradné miesto na sedenie, máš nárok na vrátenie celej sumy za lístok
- ak máš lístok do 1. triedy a tento vozeň nie je zaradený, máš nárok na vrátenie 50 % z ceny lístka
Verím, že sa ti tieto infošky zídu, a najbližšie meškanie vlaku nebudeš len nahnevaný/á, ale už budeš vedieť, ako treba postupovať. 🙂 Ak cestuješ vlakom pravidelne, a nie si študent či dôchodca, tak si pozri aj môj článok o zákazníckych kartách ZSSK.
Ak sa ti článok páčil, môžeš mi kúpiť kávu a zvýšiš tak moje pracovné nasadenie. 🙂
[wpedon id=“3654″]