Či už v rámci denného krokovania alebo pri štúrovaní po Slovensku sa vždy snažím pozbierať aj nejaké odpadky. Čo si budeme klamať, niektorí #ludiasumarhy a zjavne im nerobí problém vyhodiť do prírody kadečo.
#somVreckár
Teším sa však, že je nás čoraz viac takých, ktorým záleží na tom, aby sme sa mali dobre, a aby odpadu bolo okolo nás čo najmenej. Rovnako tak to má aj ZľavaDňa s jej kampaňou #somVreckár, ktorá je súčasťou širšieho konceptu Zodpovedného cestovania. Hlavnou myšlienkou je snaha podporovať také cestovanie, ktoré bude životnému prostrediu pomáhať. Keď ma oslovili, aby som sa stal ambasádorom kampane, neváhal som ani chvíľku a veľmi sa teším, že môžem byť aj ja súčasťou tak skvelej myšlienky.
Rozdávanie balíčkov
Aby sa myšlienka kampane dostala medzi čo najviac ľudí, tak som dvadsiatke oslovených influencerov rozniesol v darčekových škatuliach zabalené odpadky. Šok z otvorenia škatule sa takmer všetci rozhodli zdieľať na svojich sociálnych sieťach a podporiť tak bez nároku na honorár kampaň #somVreckár. Spätná väzba bola pozitívna a prostredníctvom sociálnych sietí ju ocenil dokonca aj konkurenčný portál.
Návšteva jedného zo zapojených hotelov
Do projektu je aktuálne zapojených viac ako 50 slovenských hotelov, ktoré majú na svojich recepciách k dispozícii bio degradovateľné vrecká na smeti. Návštevníci hotelov tak môžu pri najbližšej prechádzke, výlete či túre pomôcť vyzbierať odpadky a prispieť tak ku krajšiemu a čistejšiemu Slovensku.
Samozrejme som si vrecko zobral aj ja a v rámci štúrovania som čo to pozbieral. Priznám sa však, že som nečakal, že na tak peknom mieste zaplním vrecko tak rýchlo. Asi nikdy nepochopím, ako môžu ľudia len tak niečo vyhodiť. Verím však, že postupne sa spamätajú a uvedomia si, že takýmto správaním a konaním koniec koncov škodia hlavne sebe.
Buď aj ty súčasťou kampane #somVreckár
Počas septembra som si v rámci kampane vymyslel výzvu, do ktorej sa môžeš zapojiť aj ty. Stačí ak sa odfotíš pri tom, ako zbieraš odpadky, pridáš fotku na svoj Instagram a použiješ hashtag #somVreckar. Pomôžeš tak nielen k čistejšiemu a krajšiemu Slovensku, ale určite z toho budeš mať aj dobrý pocit. A budeš môcť vyhrať trojdňový pobyt v hoteli Montfort a troch zapojených vreckárov odmením balíčkami mojich produktov. 🙂 #somVreckár, si aj ty?
Kampaňou to však nekončí
Koncept zodpovedného cestovania, ktorý bude minimalizovať dopady cestovného ruchu na životné prostredie, vzdelávať ľudí v ekologickej šetrnosti pri cestovaní, o šetrnom používaní vody a zodpovednom správaní voči prírode chce ZľavaDňa rozvíjať aj nasledujúce roky.
Článok vznikol v spolupráci so ZlavaDna.sk